Жылы ӘКК” АҚ Ақтөбе» арналған конкурс жарияланады маманның жеке тұлғамен азаматтық-құқықтық сипаттағы шарт жасасу арқылы Әзірлеу” бойынша жарғылық капиталына мемлекеттің қатысуы арқылы іске асырылуы жоспарланатын бюджеттік инвестициялардың, бюджеттік кредиттің қаржылық-экономикалық негіздемесінің сараптамалары» техникалық тапсырмаға сәйкес. Тілек білдірушілердің қатысуға қатысу түйіндемені электрондық поштаға жіберулеріңізді сұраймыз spk.aktobe@mail.ru
Өтінімдер мерзімінде қабылданады 27-ге дейін 2024 жылдың қыркүйегі.
бойынша “Жарғылық капиталға мемлекеттің қатысуы арқылы іске асырылуы жоспарланған бюджеттік инвестициялардың, бюджеттік кредиттің қаржылық-экономикалық негіздемесінің сараптамаларын әзірлеу”
Қажет мемлекеттік инвестициялық жобаның инвестициялық ұсынысын әзірлеу немесе түзету, қажетті сараптамаларды жүргізу, сондай-ақ бюджеттік инвестицияларды жоспарлау, қарау, іріктеу, мониторингілеу және іске асырылуын бағалау және бюджеттік кредиттеудің орындылығын айқындау қағидаларына сәйкес құжаттардың мынадай түрлерін дайындау, уҚазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2014 жылғы 5 желтоқсандағы № 129 бұйрығымен бекітілген:
Инвестициялық ұсыныстың ақпараттық парағы қамтитын:
1) ББӘ және іске асыруға ұсынылатын МИЖ бойынша деректер;
2) ретроспектива (МИЖ бойынша, оның ішінде ағымдағы бағдарламалар бойынша бұрын бөлінген және игерілген қаражат туралы ақпарат);
3) саланың маркетингтік талдауы;
4) МИЖ іске асыруға болжанатын жалпы сипаттамасы;
5) МИЖ басқарудың институционалдық схемасы;
6) әлеуметтік және экологиялық әсер ету;
7) қаржыландырудың ықтимал түрлері мен тәсілдері бойынша МИЖ-ді іске асырудың баламалы нұсқалары. МИЖ қаржыландырудың ықтимал түрлері мен әдістері бойынша есептеулер (бюджеттік инвестициялық жоба, заңды тұлғалардың жарғылық капиталына мемлекеттің қатысуы арқылы бюджеттік инвестициялар, мемлекеттік-жекешелік әріптестік жобасы, оның ішінде концессиялық жоба, бюджеттік кредит, жеке инвестициялар).;
Қаржы-экономикалық модель қамтитын:
1. Қаржы моделінің функционалдық мүмкіндіктеріне қойылатын талаптар:
1) қаржылық модель келесі форматта жасалуы керек Microsoft Excel (97 немесе одан кейінгі нұсқасы). Қаржы моделінің файл атауы дайындық күнін нақты көрсетуі керек;
2) қаржылық модельдің ешбір бөлігі жасырылмауы, қорғалмауы, бұғатталмауы немесе басқа жолмен көрінбеуі және өзгертулер енгізілмеуі тиіс;
3) қаржылық модель түсінікті және қисынды құрылымға ие болуы керек. Бастапқы деректер (болжамдар), қаржылық болжамдар және аралық есептеулер, қаржылық болжамдардың нәтижелері дәйекті түрде ұсынылуы керек; көрсетілген элементтер бір-бірінен көрнекі түрде бөлек, бірақ есептеу формулалары арқылы өзара байланысты болуы керек;
4) формулалар бойынша есептеулерде қолданылатын барлық элементтер болжамдары (бастапқы деректері) бар ұяшықтарға немесе формулалары бар ұяшықтарға жарамды сілтемелер болуы керек. Сыртқы файлдарға (ҚЭН немесе бюджеттік кредиттің ҚЭН бөлігі ретінде ұсынылмаған) сілтемелерге жол берілмейді. Ерекше жағдайларда, осы ережелерден ауытқу фактісі мен себебі қаржы моделінің сипаттамасында баяндалуы тиіс;
5) қаржы моделі бастапқы салынған жорамалдарға өзгерістер енгізуге жол беруге және мұндай өзгерістер енгізілген жағдайда қаржылық болжамдарды автоматты түрде түзетуге тиіс. Қаржылық модель қаржылық болжамдар нәтижелерінің модельдің барлық жорамалдарының (бастапқы деректерінің) өзгеруіне сезімталдығына талдау жүргізуге мүмкіндік беретін етіп құрылуы керек;
6) егер қаржылық модельде алынған қаржылық көрсеткіштер бір немесе бірнеше базалық модельдерге негізделген болса, онда осы базалық модельдер мен қаржылық модель арасындағы динамикалық байланыстарды қамтамасыз ету қажет, осылайша кез келген базалық модельге өзгерістер енгізілген кезде қаржылық модель жаңартылады.;
7) қаржылық модельде жеткілікті егжей-тегжейлі мәліметтер болуы керек, яғни өнімнің негізгі түрлері, аймақтар, өндіріс бірліктері, кезеңдер, кірістер мен шығыстар баптары және т.б. (егер қолданылса). Сонымен бірге, қаржылық модель ақпаратты интеграцияланған түрде ұсынуы керек, атап айтқанда, оның құрамына кірістер мен шығыстар туралы өзара байланысты болжамды есеп, болжамды баланс және ақша қаражаттарының қозғалысы туралы болжамды есеп кіруі керек;
8) болжамды қаржылық есептіліктің нысандары мен аралық есептер бір-біріне қайшы келмеуі тиіс;
9) қаржылық модель есептеулер мен пішімдеудегі біркелкілік пен жүйелілік принципіне сәйкес келеді. Қаржылық модельде бар қаржылық көрсеткіштерді (коэффициенттерді) есептеу формулалары қаржылық модельдің барлық бөліктері мен кезеңдері үшін бірдей болуы керек;
10) сыртқы файлдардың санын азайту қажет (рұқсат етілген 5 (бестен) артық емес. Қаржылық модельге қатысты формулалармен байланысты барлық сыртқы файлдар, сондай-ақ ҚЭН-нің немесе бюджеттік несие ҚЭН-нің мәтіндік бөлігінде келтірілген графиктер, кестелер мен диаграммалар салынған сыртқы файлдар қаржылық модельге қосымша ретінде ұсынылуы керек. . Сыртқы файлдар мен қаржылық модель арасындағы байланыс және сыртқы файлдардың мақсаты қаржылық модельдің сипаттамасында ашылуы керек.
2. Қаржы моделінің бастапқы деректерінің (жорамалдарының) құрамына қойылатын талаптар:
1) қаржылық болжамдар жасалатын бастапқы деректер (жорамалдар) ҚЭН-нің мәтіндік бөлігінде немесе бюджеттік кредиттің ҚЭН- на (қаржылық бөлімде) ұсынылады.;
2) қаржылық модельдің бастапқы деректерінің (жорамалдарының) ішінде қаржылық болжамдарды құруда қолданылатын келесі негізгі әдістемелік болжамдар (егер олар ҚЭН немесе бюджеттік кредиттің ҚЭН іс-шараларына қолданылатын болса) көрсетілуі тиіс, оның ішінде:
жобаның қызмет ету мерзімі;
болжамды кезеңнің ұзақтығы;
болжамды кезеңнің бастапқы сәті;
болжам қадамы (ең азы: инвестициялық кезең үшін – бір тоқсан; операциялық кезең үшін – бір жыл);
ақша ағындарының түрі (номиналды) және ақша ағындарының жалпы валютасы;
дисконттау мөлшерлемесінің түрі және оны есептеу әдісі;
қорытынды құнды есептеу әдістемесі (күтілетін өсу қарқынын көрсете отырып) болжамнан кейінгі кезең);
өзге де негізгі әдістемелік болжамдар.
Макроэкономикалық деректер (инфляцияның болжамдары, айырбас бағамдары, нақты жалақының өсуі және т.б.).
Күрделі салымдардың болжамы.
Сату көлемі мен өндіріс көлемінің болжамы (кірісті анықтайтын басқа сандық факторлар).
Дайын өнімге/көрсетілетін қызметтерге бағалардың/тарифтердің болжамы;
Өнім бірлігіне шаққандағы ресурстарды тұтыну нормалары.
Негізгі шикізат пен материалдар бағасының және өзіндік құнның қомақты үлесін құрайтын басқа да шығындардың болжамы, өзге де ауыспалы шығындардың болжамы;
Персоналға жұмсалатын шығындардың болжамы (штаттық кесте немесе персоналға жұмсалатын шығындардың бюджеті, жоспарланған еңбекақы индекстеуін және штат санының өсуін ескере отырып).
Шартты түрде тұрақты шығындардың болжамы.
Контрагенттермен есеп айырысу шарттары (жеткізушілермен және мердігерлермен, сатып алушылармен, бюджетпен, қызметкерлермен есеп айырысулар бойынша кейінге қалдыру және аванстық төлемдер) және (немесе) айналым коэффициенттері.
Салықтың алғышарттары: салық заңнамасындағы күтілетін өзгерістерді ескере отырып, қолданыстағы заңнамаға (салық, база, мөлшерлеме, төлем тәртібі) сәйкес төленуге тиісті салықтар және басқа да міндетті төлемдер (баждар, міндетті сақтандыру жарналары және басқалары) туралы ақпарат. .
Есеп саясатының алғышарттары (амортизация, шығындарды капиталдандыру, резервтер құру, кірістерді тану саясаты).
Қаржыландырудың болжамды құрылымы, қарыздық қаржыландыру шарттары (пайыздық мөлшерлемелер, қарызды алу және қызмет көрсету кестесі).
Жобаның осы саласы мен түрі үшін маңызды басқа да бастапқы деректер мен алғышарттар.
3. Қаржылық болжамдар нәтижелерінің құрамына қойылатын талаптар:
1) болжамды қаржылық есептілік Инвестицияларды Алушы үшін (бюджеттік инвестициялар жағдайында) немесе қаржылық схемаға қатысушылар үшін (бюджеттік несиелеу жағдайында) жасалады және басқарушылық есептілік сипатында болады, атап айтқанда:
жоба ауқымында шамасы салыстырмалы түрде шамалы болатын кейбір мақалалар біріктірілуі мүмкін;
амортизация жеке жолда көрсетілуі керек және жалпы пайданы есептеу кезінде кірістен шегерілмеуі керек;
2) міндетті түрде болжамды қаржылық есептіліктің келесі нысандары ұсынылуы тиіс: ақша қаражаттарының қозғалысы туралы болжамды есеп, кірістер мен шығыстар туралы болжамды есеп, болжамды баланс.
Пайдалар мен шығындар туралы болжамды есеп есептеу әдісі бойынша жасалуы керек (accrual base) және басқалармен қатар келесі қаржылық көрсеткіштерді қамтуы керек: кірістер, жалпы пайда, жалпы кірістілік, EBITDA (амортизацияны, пайыздарды және салықтарды шегергенге дейінгі операциялық кіріс), EBIT (пайыздар мен салықтарды шегергенге дейінгі операциялық пайда), таза пайда, таза кірістілік. Егер жобаның салалық немесе басқа ерекшеліктеріне байланысты болса бұл көрсеткіштер ұсынылмаған, қаржы моделінің сипаттамасында олардың болмау фактісі мен себептерін көрсету қажет.
Ақша қаражаттарының қозғалысы туралы болжамды есепте операциялық, инвестициялық және қаржыландыру қызметінен түсетін ақша қаражаттарының қозғалысы қамтылуы тиіс. Сыйақы мен дивидендтерді төлеуге және алуға байланысты ақша қаражаттарының қозғалысы бөлек жолдарда ашылуы керек.
Болжамды борыштық қаржыландыру жағдайында, анықтамалық борышқа қызмет көрсетілгенге дейін бос ақша ағындары келтірілуі тиіс (CFADS).
Сондай-ақ өзге де есептер ұсынылуы мүмкін.
4. Қаржылық болжамдарды жасауға арналған әдістемелік нұсқаулар:
1) инвестицияларды Алушының (алушылардың) (бюджеттік инвестициялар жағдайында) немесе қаржылық схемаға қатысушылардың (бюджеттік несиелеу жағдайында) иелігіне түсетін (жұмсалатын) ақша қаражаттарының қозғалысы ғана болжанады.;
2) жобамен байланысты, болжамды кезеңнің бастапқы сәтіне дейін жүзеге асырылған шығындар болжамды қаржы ағындарында есепке алынбауы тиіс, бірақ Инвестицияларды Алушының (бюджеттік инвестициялар жағдайында) не қаржы схемасына қатысушылардың (бюджеттік кредиттеу жағдайында) балансында активтер түрінде есепке алынуы мүмкін.;
3) қаржыландыруды тарту кестесі ҚЭН іс-шараларын немесе бюджеттік кредиттің ҚЭН-ін іске асыру кестесімен байланысты болуы керек, қаржылық қызметтен түсетін ақша ағындары операциялық және инвестициялық қызметтен түсетін ақша ағындары негізінде болжануы керек.;
4) қарыздық қаржыландыруды тарту кезінде қарызға қызмет көрсету бойынша төлемдер болжануы тиіс (есептелген пайыздарды төлеуді кейінге қалдыру мүмкіндігін ескере отырып);
5) ақша қаражаттарының қозғалысын олар жүзеге асырылатын валюталарда болжау (түсімдер мен төлемдер жүзеге асырылады), содан кейін оларды бірыңғай, қорытынды валютаға келтіру ұсынылады. Қорытынды валюта ретінде ақша ағындарының көп бөлігі түсетін валютаны таңдау ұсынылады;
6) пайыздар мен дивидендтерді алуға және төлеуге байланысты ақша қаражаттарының қозғалысы туралы ақпарат жеке жолдармен ашылуы керек;
7) егер жобаның қызмет ету мерзімі аяқталғаннан кейін Инвестицияларды Алушыны (бюджеттік инвестициялар жағдайында) немесе қаржылық схемаға қатысушыларды (бюджеттік несиелеу жағдайында) немесе инвестициялық объектіні жою немесе инвестициялық объектіні пайдаланудан кірістер мен шығыстар алу құқығын басқа тұлғаға беру көзделсе, ақшалай қаражаттар ағыны Инвестицияларды Алушының (бюджеттік инвестициялар жағдайында) немесе қаржылық схемаға қатысушылардың (бюджеттік несиелеу жағдайында) көрсетілген жоюға немесе құқықтарды беруге байланысты шығындар мен кірістер ескерілуі тиіс (оның ішінде экология және жер қойнауын пайдалану туралы заңнаманың, сондай-ақ еңбек заңнамасының талаптарына сәйкес), сондай-ақ инвестициялық жобаны жүзеге асыруға байланысты шығындар мен кірістер ескерілуі тиіс.;
8) Инвестицияларды Алушының (бюджеттік инвестициялар жағдайында) не қаржылық схемаға қатысушылардың (бюджеттік кредиттеу жағдайында), сондай-ақ қаржылық модельдің ұсынылатын болжамды шоғырландырылған және жекелеген қаржылық есептілігін жоспарлау көкжиегі кемінде мерзімді құрауы тиіс.:
инвестициялар не бюджеттік кредит есебінен немесе бірінші күрделі жөндеуге дейінгі мерзім есебінен сатып алуға жоспарланатын активтер қызметінің;
қаржылық қызметтерді көрсету үшін айналым капиталын толықтыруға инвестициялар немесе бюджеттік несиелер бөлінген жағдайда жобаның өтелімділігі.
Жобаның қызмет ету мерзімін экономикалық тұрғыдан тиімді деп анықтау ұсынылады (барынша арттырушы таза дисконтталған кіріс (NPV), инвестициялық объектіні құру, кейіннен пайдалану және (егер заңнамаға немесе қатысушылар арасында жасалған шарттарға сәйкес талап етілсе) тарату көзделетін техникалық тұрғыдан жүзеге асырылатын және заңды түрде рұқсат етілген кезең. инвестициялық объектіні пайдаланудан басқа тұлғаға кірістер алу және шығындар алу құқығын беру.
Дисконттау мөлшерлемесі мен дисконтталатын ақша ағындары бір типте (жоба толығымен немесе тек меншік иелері үшін есептелген) және типте (инфляцияны ескере отырып немесе ескерусіз) болуы керек. Дисконттау мөлшерлемесі ақша қаражаттарының қозғалысы валютасымен бірдей валютада көрсетілген инвестициялар бойынша талап етілетін кірісті көрсетуі керек;
Таза дисконтталған табысты есептеу кезінде (NPV) жобаның барлық ақша ағындары, оның ішінде қорытынды құны (қорытынды ақша ағыны) дисконттау арқылы болжамды кезеңнің бастапқы кезеңіне келтірілуі тиіс.
5. Қаржылық көрсеткіштердің (коэффициенттердің) тұрақтылығын бағалау:
1) қаржылық көрсеткіштердің (коэффициенттердің) тұрақтылығын бағалау үшін сезімталдықты талдау әдісі қолданылады – сезімталдықтың негізгі факторларының өзгеруінің қаржылық болжамдардың нәтижелеріне әсер ету дәрежесін бағалау. Егер сезімталдықты талдау жекелеген тәуекелдерді өлшеуге/суреттеуге мүмкіндік бермесе, басқа әдістер қолданылады, оның ішінде шығынсыздық нүктесін есептеу, Монте-Карло әдісі, сценарийлік талдау, факторлық талдау және т.б.;
2) сезімталдықтың негізгі факторларына қаржылық модельдің болжамдары (бастапқы деректері) жатады, олардың жобаны іске асыру барысындағы нақты мәндері (оларды дәл бағалаудың мүмкін еместігіне немесе тән құбылмалылығына байланысты) қаржылық модельге енгізілген мәндерден айтарлықтай ауытқуы мүмкін. . Атап айтқанда, сезімталдықтың типтік факторларына мыналарды жатқызуға болады:
дайын өнімге бағалар және қызметтерге тарифтер;
сату көлемі (пайдалану қарқындылығы, сатып алушылар/пайдаланушылар саны);
күрделі шығындардың көлемі;
инвестициялық объектіні пайдалануға берудің және жобалық қуатына шығудың кідірістері;
негізгі шикізат пен материалдардың, отынның, еңбек ресурстарының бағасы;
тұрақты операциялық шығындардың шамасына;
дисконттау мөлшерлемесі;
инфляцияның болжамды қарқыны;
валюталардың айырбас бағамдары және сол сияқтылар;
3) дисконттау мөлшерлемесінің, өнімді өткізу бағасының, негізгі ресурс бағасының және сату көлемінің өзгеруіне сезімталдықты талдау міндетті болып табылады.
6. Қаржылық модельді сипаттауға қойылатын талаптар:
1) қаржылық модельдің сипаттамасы қаржылық модельге қосымша ретінде ресімделеді;
2) сипаттамаға мыналар енгізілуі тиіс::
қаржылық модель құрылымының сипаттамасы;
қаржы моделінде қолданылатын макростардың жұмыс механизмінің сипаттамасы (егер бар болса);
негізгі жорамалдар (жорамалдар) және егер олар ҚЭН-де немесе бюджеттік кредиттің ҚЭН- ( келтірілмесе, ақпарат көздерін көрсете отырып, қаржылық болжамдарға арналған бастапқы деректер;
қаржылық көрсеткіштерді (коэффициенттерді) есептеу формулалары, егер олар ҚЭН-де немесе бюджеттік кредиттің ҚЭН- ( келтірілмесе;
қаржы моделінің құрылымын, құрылу принциптерін, жұмыс механизмін және басқа да ерекшеліктерін түсіну үшін қажетті басқа ақпарат.
Инвестициялардың ҚЭН-і келесі құрылымға сәйкес келеді:
1) Инвестициялар паспорты;
1) “Қатысушылардың қаржылық жай-күйін талдау” параграфы, онда қатысушылардың қаржылық жай-күйі, оның ішінде қолда бар талаптар мен міндеттемелердің сомалары мен сапасы туралы ақпарат келтіріледі:
қатысушылардың қаржылық есептілігі (жеке және шоғырландырылған) мемлекеттік органның – ББӘ–нің бірінші басшысының немесе оны алмастыратын тұлғаның немесе мемлекеттік органның – ББӘ-нің бірінші басшысының және әрбір Инвестиция бойынша жеке уәкілеттік берілген тұлғаның мөрімен және қолымен. мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық немесе жергілікті уәкілетті органға Инвестициялардың қаржылық-экономикалық негіздемесін, сондай-ақ қаржылық есептілікке түсіндірме жазбаларды енгізудің алдындағы соңғы үш жылдағы бас бухгалтер;
Қазақстан Республикасының аудиторлық қызмет туралы заңнамасына сәйкес қаржылық есептілігінің аудиті міндетті болып табылатын қатысушылар үшін мыналар ұсынылады аудиттелген соңғы үш жылда жасалған қаржылық есептілік және аудиторлық есептер. Бұл ретте қатысушы мыналарды ұсына алады аудиттелмеген қолданыстағы заңнамаға сәйкес объективті себептер болған жағдайда, соңғы есепті кезеңдегі қаржылық есептілік.
фқаржылық емес есептілік қолданыстағы заңнаманың талаптарына сәйкес, оның ішінде басқа ұйымдардағы қаржылық қатысулар туралы ақпаратты қоса бере отырып, баланстық баптардың егжей-тегжейлі түсіндірмесін қоса бере отырып, 10% немесе одан да көп соманы құрайтын ұсынылады. баланстық валютада;
жария мүдделі ұйымдардың (қаржы ұйымдарынан басқа) жариялауы үшін жылдық қаржылық есептіліктің тізбесі мен нысандарында айқындалған нысандарға сәйкес Инвестицияларды қоспағанда, Инвестицияларды Алушының қаржылық көрсеткіштерінің болжамы, бекітілген бұйрықпен бекітілген Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2017 жылғы 28 маусымдағы № 404 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 15384 болып тіркелген):
“Бухгалтерлік баланс”;
“Пайдалар мен шығындар туралы есеп”;
“Ақша қаражатының қозғалысы туралы есеп (тікелей әдіс)” немесе “Ақша қаражатының қозғалысы туралы есеп (жанама әдіс)”;
“Капиталдағы өзгерістер туралы есеп”.
2) “Несие портфелі” параграфы.
Параграфта Қаржыландыру көздері (бюджеттік қаражаттар, меншікті қаражаттар, үшінші тұлғалардың несиелері, Қазақстан Республикасы Ұлттық Қорының қаражаттары) тұрғысынан Инвестицияларды Алушының несиелік портфелінің жай-күйі туралы тоқсан сайынғы ақпарат келтірілген. Инвестициялардың ҚЭН-ін енгізгенге дейінгі айдың аяғында, Инвестициялардың ҚЭН-ін енгізгенге дейінгі соңғы 3 (үш) жыл ішінде;
3) “Макроэкономикалық ортаны талдау” параграфы, онда Инвестициялардың ҚЭН іс-шараларын іске асыру болжанатын макроэкономикалық ортаның (ел, өңір немесе сала) талдауы мен сипаттамасы келтіріледі, онда негізгі көрсеткіштер көрсетіледі. инвестициялардың ҚЭН іс-шараларын іске асыру әсер ететін макроэкономикалық (өңірлік, салалық) көрсеткіштер және кем дегенде соңғы үш жылдағы даму серпіні;
4) “Маркетингтік ортаны талдау” параграфы, онда Инвестициялардың ҚЭН іс-шараларын іске асыру болжанатын маркетингтік ортаны талдау, негізгі көрсеткіштер мен даму динамикасын көрсете отырып, Инвестициялардың ҚЭН іс-шараларын іске асыру әсер етеді., кем дегенде соңғы үш жыл ішінде.
Маркетингтік ортаны талдау ақпарат көзін көрсете отырып, Инвестицияларды алушы жұмыс істейтін нарықты, сондай-ақ Инвестициялар есебінен өндірілетін өнімді сату жоспарланған нарықты талдауды қамтиды, оның ішінде:
есептеу негіздемесі және деректер үлгісінің анықтамасы бар нарық сыйымдылығы;
инвестицияларды алушының нарықтағы үлесі;
нарықтың өсу (қысқару) әлеуеті және нарық сыйымдылығы өзгерген жағдайда ұйым өнімдерінің үлесі;
бәсекелестердің сипаттамасы, бәсекелестердің нарықтағы үлесі;
тұтынушылардың сипаттамалары, оның ішінде олардың төлем қабілеттілігі. Егер тұтынушылар мемлекеттік мекемелер және (немесе) қатысушылар болып табылса, өнімді сатудағы үлестерін көрсете отырып, осы ұйымдардың толық тізімін ұсыну қажет.
“Институционалдық” бөлімі мынадай құрылымға сәйкес келеді:
1) “Қатысушылар туралы ақпарат” тарауы;
2) “Стратегиялық алғышарттар” тарауы.
“Қатысушылар туралы ақпарат” тарауында әрбір қатысушы туралы ақпарат, сондай-ақ ақша ағындарының сомалары мен бағыттарын көрсете отырып, іс-шараларды жүзеге асырудың қаржылық схемасы қамтылған.
“Институционалдық” бөліміне:
қатысушылар соған сәйкес құрылған немесе құрылатын құжаттардың көшірмелері;
Инвестицияларды алушы жарғысының көшірмесі (бар болса);
институционалдық МЖӘ жобалары бойынша заңды тұлғалардың жарғылық капиталын қалыптастыруға инвестицияларды жүзеге асыру кезінде мемлекеттік және жекеше әріптестер арасында жобаны іске асыру туралы құжаттардың көшірмелері ұсынылады;
“Стратегиялық алғышарттар” тарауында Инвестициялар жоспарланған стратегиялық құжаттар туралы ақпарат бар (Қазақстан Республикасы Президентінің Қазақстан Халқына елдегі жағдай және Қазақстан Республикасының ішкі және сыртқы саясатының негізгі бағыттары туралы жыл сайынғы Жолдауы, нормативтік құқықтық актілер, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттары, бюджеттік бағдарлама, Қазақстан Республикасы Президентінің тапсырмалары).
“Инвестициялар көлемі” тарауында құжаттамамен және есептеулермен расталған әрбір компонент бойынша Инвестициялар көлемінің негіздемесі келтірілген.
“Инвестициялар көлемі” тарауында келесі тармақтар бар:
1) “Өнімдер” параграфы, онда осы Қағидалардың 124-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген ақпаратты ескере отырып, сатып алынатын өнімдердің тізбесі, саны мен сапасының негіздемесі келтіріледі;
2) “Баға негіздемесі” параграфы, онда Инвестициялар есебінен сатып алынатын өнімдерге бағалардың талдауы келтіріледі. ББӘ ақпарат көзін көрсете отырып, сатып алуға жоспарланған өнімдердің қолданыстағы нарықтық бағалары туралы ақпаратты қоса береді.
Бағаны талдау мыналарды қамтиды:
соңғы екі жылдағы баға динамикасы және ағымдағы бағалардың ықтимал өзгерістері және осындай өзгерістерге әкелуі мүмкін оқиғалар туралы ақпарат;
бағадан мүмкін болатын жеңілдіктер, жеңілдіктер беру шарттары (сатып алу көлемі, төлем шарттары);
3) “Айналым қаражатын толықтыру” параграфы, онда төменде келтірілген тізбемен шектелмей, мыналар үшін ақшаға қажеттілік ашылады:
қаржы өнімдерінің бөлінісінде клиенттердің болжамды санын, қаржылық қызметтің орташа сомасын көрсете отырып, қаржылық қызметтерді көрсету;
сақталуын пруденциалдық нормативтердің;
инвестицияларды алушының ағымдағы шығыстарын қаржыландыру;
4) “Инвестициялар көлемі” параграфы, онда жоспарланатын Инвестициялардың мөлшерін растайтын есептер келтіріледі.
Есептеулер әрбір іс-шара бөлінісінде келтіріледі. Қажет болған жағдайда объектілерді пайдалануға беру шығындары (іске қосу-жөндеу жұмыстары).
“Баламалы қаржыландыру көздері” тарауында келесі тармақтар бар:
1) “Меншікті қаражат” параграфы, онда іс-шараларды меншікті қаражат есебінен қаржыландыру мүмкіндігі талданады. Талдау сонымен қатар заңды тұлғаның еншілес ұйымдары арасында бұрын бөлінген қаражатты қайта бөлу арқылы іс-шараларды қаржыландыру мүмкіндігін қамтиды;
Қосымша ақпаратқа қатысушылардың мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық және жергілікті уәкілетті органға Инвестициялар ҚЭН-і енгізілгенге дейінгі айдың соңғы күніне жасалған қаржылық есептілігі, сондай-ақ қаржылық есептілікке түсіндірме жазбалар кіреді.
2) қарыз капиталын тарту мүмкіндігі талданатын “Қарыз алу” тармағы. Талдау мыналарды қамтиды, бірақ олармен шектелмейді:
сыйақы мөлшерлемесін, кредит беру мерзімдерін, міндеттемелерді өтеу шарттарын, оның ішінде жеңілдікті кезеңді ұсыну мүмкіндігін, қамтамасыз ету талаптарын қоса алғанда, кредит алу шарттарына шолу және шарттарды сақтау пактілердің заңды тұлғаның қолданыстағы шарттарының;
тікелей несиелеуді, қаржылық лизингті, факторингті, облигациялық қарызды қоса алғанда, несиелеу құралдарына шолу;
бюджеттік кредиттеу мүмкіндігімен.
“Инвестициялар ҚЭН-нің мақсаттары мен міндеттерінің инвестициялық ұсынысқа сәйкестігі” тарауында Инвестициялар ҚЭН-нің мақсаттары мен міндеттерінің инвестициялық ұсынысқа сәйкестігі немесе сәйкес келмеуі тұрғысынан талдау бар.
“Өндіріс және өткізу” тарауында өнімді өндіру және өткізу жоспары берілген. “Өндіру және өткізу” тарауында келесі тармақтар бар:
1) “Лицензиялар мен патенттер” параграфы, онда төмендегі тізбе келтіріледі, бірақ олармен шектелмейді, мыналар туралы ақпарат:
қызметтің белгілі бір түрлерін жүзеге асыруға лицензиялардың болуы, лицензияның берілген күні мен нөмірі, кім бергені;
кешенді кәсіпкерлік лицензиясының болуы, кешенді кәсіпкерлік лицензия шартының мәні мен жасалған күні, қолданылу мерзімі, кешенді лицензиар;
лицензияларды алу қажеттілігі, лицензияларды алу шығындары;
патенттердің және уақытша патенттердің болуы, қашан және кіммен берілгені, қолданылу мерзімі;
2) “Өндіріс жоспары” параграфы, онда негіздеме келтіріледі:
өндірістік бағдарламаның (өнімдер бөлінісінде) нарықтағы жағдайға, жасалған шарттарға, тұтынушылармен алдын ала келісімдерге сүйене отырып;
өндіріс жоспарын орындауға бекітілген нормалар негізінде шығындар;
3) “Іске асыру жоспары” параграфы, онда мыналар келтіріледі:
өткізілетін, оның ішінде Инвестициялар есебінен өндірілетін өнімдердің тізбесі мен сипаттамасы;
негізгі өнімдерге, оның ішінде Инвестициялар есебінен өндірілетін өнімдерге бағалардың негіздемесі, оның ішінде:
Қазақстан Республикасы заңнамасының уәкілетті мемлекеттік органдармен бағаларды (тарифтерді) бекіту (белгілеу) немесе келісу жөніндегі талаптары;
табыстылық: шығындарды өтеу, орташа немесе максималды кірісті алу;
нарықтағы конъюнктуралар: жаңа өнімді жылжыту, қолданыстағы сату көлемін сақтау, бәсекелестерді дәстүрлі нарықтардан ығыстыру, бос тұрған сегментті толтыру;
өнім құндылықтары: жаңалық, сапа, сатудан кейінгі кепілдіктер;
нарықтағы жағдайға, тұтынушылармен жасалған шарттарға, алдын ала келісімдерге сүйене отырып, іске асыру бағдарламасының негіздемесі (өнімдер бойынша);
жаңа сатып алушыларды тарту бойынша жоспарланған іс-шаралар (жарнама, баға саясаты, сатудан кейінгі қызмет көрсету).
Егер Инвестицияларды Алушының қызметі франчайзинг шарты немесе лицензиялық келісім негізінде жүзеге асырылса, франшиза немесе зияткерлік меншік лицензиясын сатушының Инвестициялар алушының бағалары мен баға саясатына құқықтары мен ықпал ету дәрежесі туралы ақпарат беріңіз.
“Ресурстар” тарауында өндіріс жоспары мен іске асыру жоспарын орындау үшін қажетті ресурстардың барлық түрлеріне қажеттіліктің негіздемесі келтірілген. “Ресурстар” тарауында келесі тармақтар бар:
1) “Нормалар” параграфы, онда шикізат пен материалдарды, жылу және электр энергиясын, еңбекті, ақшаны тұтыну нормалары, оның ішінде олардың қашан және кіммен бекітілгені туралы ақпарат көрсетіледі;
2) “Лимиттер” параграфы, онда әкімшілік шығыстар бойынша лимиттердің мөлшерлері туралы ақпарат келтіріледі: лимиттердің мөлшерлері, оның ішінде олардың қашан және кіммен бекітілгені туралы ақпарат келтіріледі.;
3) “Персонал” параграфы, онда төмендегі тізбе келтіріледі, бірақ олармен шектелмейді, мыналар туралы ақпарат:
инвестициялармен байланысты персоналдың штаттық санын ұлғайту (қысқарту) жөніндегі жоспарларға;
персоналдың кәсіби деңгейін арттыру (қайта даярлау) бойынша жоспарланған іс-шаралар және олардың кәсіби деңгейін арттыруға байланысты шығындар (қайта даярлау);
4) “Негізгі құралдар” параграфы, онда мыналар туралы ақпарат (Инвестицияларды ескере отырып) келтірілген:
негізгі құралдардың құрылымы (ғимараттар, құрылыстар, машиналар, жабдықтар, көліктер, компьютерлер және ақпаратты өңдеуге арналған жабдықтар, басқа да негізгі құралдар), соның ішінде қаржылық жалдау (лизинг), операциялық жалдау кезіндегі меншіктегі негізгі құралдар туралы ақпаратты ашу;
қызметті жүзеге асыру үшін негізгі құралдардың санына, өнімділігіне және техникалық жағдайына сәйкестігі;
5) “Қорлар” параграфы, онда мыналар туралы ақпарат келтіріледі:
қорлардың негізгі түрлеріне қажеттілік (заттай өлшем бірліктерінде);
қорлардың негізгі түрлерінің бағаларында;
қорларды сатып алуға жоспарланған шығындар туралы;
6) “Коммуналдық қызметтер” параграфы, онда мыналар туралы ақпарат көрсетіледі:
жылу және электр энергиясына, сумен жабдықтауға және кәрізге қажеттіліктер;
жылу және электр энергиясының, сумен жабдықтаудың және кәріздің бағаларына;
жылу және электр энергиясын, сумен жабдықтауды және кәрізді сатып алуға жоспарланған шығындар туралы;
7) “Ақша” параграфы, онда мыналар келтіріледі:
борышкерлердің мінездемесі; берешекті талап ету бойынша жүргізілетін іс-шаралар;
кредиторлар; міндеттемелерді орындау бойынша жүргізілетін іс-шаралар;
ақшалай емес операциялар: мәмілелер көлемі және контрагенттер;
ақшаға деген қажеттілік, кассадағы олқылықтар, ақша тарту шаралары;
уақытша бос ақшаны пайдалану жоспарлары: депозиттерге орналастыру, қаржы активтерін сатып алу, несиелер беру (уақытша қаржылық көмек көрсету), сомалар, кірістер, орналастыру мерзімдері.
Ақшаны тартуға байланысты іс-шаралар туралы ақпаратты ашқан кезде ақпарат көздері көрсетіледі, оның ішінде:
акцияларды (қатысу үлестерін) орналастыру – шығару және орналастыру көлемдері, орналастырудың жоспарланған бағасы;
облигациялар шығарылымы – шығарылым көлемі, шығарылымдағы облигациялар саны, оларды шығару, орналастыру, айналысқа жіберу, сыйақы төлеу, өтеу тәртібі мен тәртібі және басқа да маңызды мәліметтер;
қарыздарды тарту – қарыз берушілер, қарыз мөлшері, қарыз алу мерзімі, сыйақы мөлшерлемесі, сыйақы төлеу шарттары, негізгі қарызды төлеу шарттары.
“Қаржы” тарауында кірістер, шығыстар бойынша жоспарлар, салықтар және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы мәліметтер, дивидендтер туралы мәліметтер келтірілген. “Қаржы” тарауында келесі тармақтар бар:
1) негіздеме келтірілетін “Кірістер” параграфы:
өнімді өткізуден түсетін жоспарланған кірістер, оның ішінде олардың өсуінің немесе төмендеуінің негіздемесі (ақпаратты ашу әрбір өнім бойынша жүзеге асырылады);
қаржыландыру бойынша жоспарланған кірістер;
дивидендтер бойынша кірістер (ақпарат үлестік бағалы қағаздары Инвестицияларды Алушының меншігінде болатын әрбір ұйым бойынша жеке ұсынылады);
активтерді шығарудан жоспарланған кірістер;
мемлекеттік бюджеттен жоспарланған субсидиялар;
операциялық жалдаудан жоспарланған кірістер;
үлестік қатысу әдісімен ескерілетін инвестициялар бойынша жоспарланған кірістер;
өзге де жоспарланған кірістер.
Мемлекеттік тапсырманы, мемлекеттік тапсырысты орындау шеңберінде не мемлекеттік мекемелерге өнімді өткізуден алынатын табыстар туралы ақпарат жеке ашылады;
2) негіздеме келтірілетін “Шығыстар” параграфы:
өткізілетін өнімнің өзіндік құны, оның ішінде оның өсуінің немесе төмендеуінің негіздемесі (ақпаратты ашу әрбір өнім бойынша жүзеге асырылады);
өнімді өткізу бойынша жоспарланған шығыстар, оның ішінде олардың өсуінің немесе төмендеуінің негіздемесі (ақпаратты ашу әрбір кіші топ бойынша жүзеге асырылады);
жоспарланып отырған әкімшілік шығыстардың, оның ішінде олардың өсуінің немесе төмендеуінің негіздемесі (ақпаратты ашу әрбір кіші топ бойынша жүзеге асырылады);
маркетинг және жарнама бойынша жоспарланған шығыстар, оның ішінде олардың өсуінің немесе төмендеуінің негіздемесі (ақпаратты ашу әрбір кіші топ бойынша жүзеге асырылады);
сыйақылар бойынша жоспарланған шығыстар;
активтердің шығуына байланысты шығыстар;
операциялық жалдауға байланысты шығыстар;
үлестік қатысу әдісімен ескерілетін инвестициялар бойынша шығыстар;
тоқтатылатын қызметпен байланысты жоспарланған шығыстар;
өзге де жоспарланған шығыстар;
3) “Салықтар және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер” параграфы, онда салықтың және бюджетке төленетін міндетті төлемдердің әрбір түрі бойынша жоспарланатын төлемдердің негіздемесі, оның ішінде салық салу базаларының негіздемесі келтіріледі;
4) “Дивидендтер” параграфы, онда акцияға (қатысу үлесіне) есептелетін дивидендтер, дивидендтерді есептеудің жалпы сомасы, оның ішінде акциялардың (қатысу үлестерінің) мемлекеттік пакетіне, мемлекеттік кәсіпорын бюджетке аудару үшін жоспарлайтын таза кірістің сомасы туралы ақпарат келтіріледі. .
“Тәуекелдер” тарауында тәуекелдерді бағалау (қолайсыз жағдайдың туындау ықтималдығын анықтау) және өлшеу (қолайсыз жағдайдың туындауынан болатын зиянды анықтау) келтірілген, сондай-ақ іс-шараларды жүзеге асырумен байланысты тәуекелдерді сәйкестендіру мен бағалаудың қолданылған әдістері туралы ақпарат қамтылған. және тұтастай алғанда Инвестицияларды алушының қызметі, сондай-ақ осы тәуекелдерді басқару шаралары. “Тәуекелдер” тарауында келесі тармақтар бар:
1) “Операциялық тәуекелдер” параграфы, онда төмендегі тізбе талданады, бірақ онымен шектелмейді:
персонал: Инвестиция алушының негізгі менеджерлері мен мамандарының жоғалуы, қызметкерлердің біліктілігінің жеткіліксіздігі, қызметкерлердің алаяқтығы;
өндіріс: техникалық ақаулардың қаупі, жабдықтың істен шығуы, процестің бұзылуы;
бизнес-процестер: ұйымдық құрылымның Инвестицияларды Алушының міндеттері мен қызметінің көлеміне сәйкестігі, бизнес-процестердің тиімсіздігі, Инвестицияларды алушының бизнес-процестерінің сәйкессіздігі;
2) “Қаржылық тәуекелдер” параграфы, онда төмендегі тізбе талданады, бірақ онымен шектелмейді:
төлем қабілеттілігін жоғалту: Инвестицияларды Алушының міндеттемелерді, оның ішінде қаржылық міндеттемелерді, олардың орындалу мерзіміне қарай уақтылы орындауы үшін ақшасының болмауы немесе жеткіліксіздігі;
өтімділікті жоғалту: активтердің құнын айтарлықтай төмендетпей, олардың жеткіліксіздігі немесе тез сатыла алмауы;
3) “Нарықтық тәуекелдер” параграфы, онда төмендегі тізбе талданады, бірақ онымен шектелмейді:
пайыздық тәуекел: тартылған ресурстар бойынша пайыздық шығыстардың ұлғаюы;
инфляциялық тәуекел: инфляциялық процестер нәтижесінде активтердің немесе кірістердің құнсыздануы;
валюталық тәуекел: шетел валюталарының ұлттық валютаға қатысты нарықтық бағамының өзгеруі;
4) “Несиелік тәуекел” параграфы, онда тұтынушылардың (борышкерлердің) төлем қабілеттілігін жоғалту мүмкіндігі және олардың келісімшарттардың талаптарына сәйкес өз міндеттемелерін орындай алмауы талданады.;
5) “Маркетингтік тәуекелдер” параграфы, онда төмендегі тізбе талданады, бірақ онымен шектелмейді:
саланың даму серпінінің нашарлауы;
тұтынушылардың өнім сапасына қоятын талаптарын арттыру;
өнімге сұраныстың қысқаруы;
бәсекелестердің позициясын нығайту;
өнімге нарықтық бағаның төмендеуі;
Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген шектеулер.
“Қорытындылар” тарауында саланың, мемлекеттің (аймақтың) экономикасының дамуына Инвестициялардың ҚЭН шараларын жүзеге асырудың әсері ашылады. “Қорытындылар” тарауында келесі тармақтар бар:
1) “Тікелей нәтижелер” параграфы, онда Инвестициялар ҚЭН іс-шараларының жоспарланған тікелей нәтижелерінің есептеулермен расталған негіздемесі келтіріледі;
2) “Түпкілікті нәтижелер” параграфы, онда мыналар келтіріледі:
инвестициялық ҚЭН іс-шараларының жоспарланған түпкілікті нәтижелерінің есептеулермен расталған негіздемесі;
Инвестициялардың ҚЭН іс-шараларын іске асыру жағдайында саладағы және Қазақстан Республикасындағы (өңірдегі) әлеуметтік-экономикалық ахуалдың даму перспективаларын талдау және олардың әсер етуі:
негізгі әлеуметтік көрсеткіштер (халықтың табыс деңгейі, жұмыссыздық, жұмыспен қамту деңгейі);
негізгі салалық (өңірлік) көрсеткіштер (өнім (тауар/көрсетілетін қызмет) өндірісінің көлемі, саланың (өңірдің) жалпы ішкі өнім құрылымындағы үлесі, салаға (өңірге) инвестициялардың көлемі және олардың жоспарланып отырған кезеңдегі үрдістері);
нәтижелерді, салдарларды және әсерді талдауды, қосымша пайдалар мен шығындарды, тұтынушының қосымша пайдасын, қайтарылмайтын шығындарды, сыртқы әсерлерді, халықаралық әсерлерді, жобаны іске асырудан түсетін жанама пайданы қамтитын Инвестициялық ҚЭН шаралары бойынша пайдалар мен шығындарды талдау;
инвестициялар ҚЭН іс-шараларын іске асырудың сабақтас салаларды (көршілес өңірлерді) дамытуға әсерін талдау;
инвестициялар ҚЭН іс-шараларының Қазақстан Республикасының экспорттық әлеуетінің өсуіне әсерін талдау және импортты алмастыру, инновацияларды дамыту (бар болса);
3) “Бюджеттік тиімділік” параграфы, онда Инвестициялық ҚЭН іс-шараларын жүзеге асыру нәтижелерінің тиісті бюджеттердің кірістері мен шығыстарына әсерінің есептеулері келтірілген.
Бюджеттің тиімділігін бағалау кезінде ақша қаражаттарының қозғалысы мыналарды ескереді, бірақ олармен шектелмейді:
инвестицияларды өткізуге байланысты шығарылған (қалыптастырылған) мемлекетке тиесілі акциялар (қатысу үлестері) бойынша дивидендтер;
республикалық және жергілікті бюджеттерге түсетін түсімдер (салықтар және басқа да міндетті төлемдер, сондай-ақ басқа төлемдер).
Бюджеттің тиімділігін бағалау кезінде ақша қаражаттарының қозғалысы ескеріледі, бірақ олармен шектелмейді:
Инвестициялар көлемі;
инвестициялардың ҚЭН іс-шараларына байланысты бюджеттің шығыстары инвестициядан кейінгі кезең;
белгілі бір баға саясатын жүргізуге және белгілі бір әлеуметтік басымдықтардың сақталуын қамтамасыз етуге байланысты субсидиялар.
ҚЭН түзету
Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес кейіннен қажетті сараптамалар жүргізілетін инвестициялар мынадай жағдайларда жүргізіледі: 1) іс-шараларды, техникалық-технологиялық шешімдерді толықтыруға және (немесе) өзгертуге, бекітілген іс-шараларға көзделген шығыстарды ұлғайтуға әкеп соғатын, белгіленген қаржылық-экономикалық параметрлердің өзгеруі; 2) егер заңды тұлғаның және (немесе) олардың үлестес тұлғаларының мақсаттары мен міндеттерінің, сондай-ақ іс-шараларының өзгеруіне байланысты бұрын бөлінген қаражатты, оның ішінде заңды тұлғаның үлестес тұлғалары арасында қайта бөлу талап етілсе; 3) тікелей және түпкілікті нәтижелер көрсеткіштерінің төмендеуі; 4) қолма-қол ақшаны бақылау шоттарындағы, субъектілердің ағымдағы шоттарындағы пайдаланылмаған қалдықтардың жұмсалуы квазимемлекеттік сектор субъектілерінің жарғылық капиталына мемлекеттің қатысуы арқылы бюджеттік инвестицияларды жүзеге асыру нәтижесінде пайда болған секторлар жаңа (жаңа) жобаны жүзеге асыруға бюджеттік қаражатты үнемдеу түрінде.ых) бекітілген ҚЭН шеңберіндегі іс-шаралар (іс-шаралар) немесе компоненттер. Қажетті сараптамалардан өткен Инвестициялардың түзетілген ҚЭН-ін бюджеттік комиссияның қарауынсыз және ұсынысынсыз бекітуге жол берілмейді. Субъектінің ағымдағы қаржы жылының төртінші тоқсанында түзетуіне жол берілмейді квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қаржылық-экономикалық негіздемеде айқындалған тікелей және түпкілікті нәтижелердің көрсеткіштерін төмендетуді көздейтін бюджеттік инвестициялардың қаржылық-экономикалық негіздемесінің секторы. Инвестициялардың түзетілген ҚЭН-нің құрылымы мен мазмұны Инвестициялардың ҚЭН-нің тиісті бөлімдерінде Инвестициялардың бұрын бекітілген ҚЭН-мен салыстырғанда болжамды өзгерістер бойынша негіздемелер мен есептерді келтіре отырып, осы Қағидалардың 3-тарауының 9-параграфының ережелеріне сәйкес келеді.
Келісу және бекіту
Заңды тұлғалардың жарғылық капиталына мемлекеттің қатысуы арқылы жүзеге асырылуы жоспарланған бюджеттік инвестициялардың ҚЭН сараптамасының қорытындысы Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2014 жылғы 5 желтоқсандағы №129 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік инвестициялық жобаның инвестициялық ұсынысын әзірлеу немесе түзету, қажетті сараптамаларды жүргізу, сондай–ақ бюджеттік инвестицияларды жоспарлау, қарау, іріктеу, мониторингілеу және бағалау және бюджеттік несиелендірудің орындылығын анықтау ережелерінің талаптарына сәйкес жүзеге асырылады. (бұдан әрі – №129 Ереже).
Экономикалық сараптама кезіндегі консультациялар (129 Ереженің 139 тармағына сәйкес “Қажет болған жағдайда Инвестициялардың экономикалық сараптамасын жүзеге асыру үшін Қазақстан Республикасының Үкіметі немесе жергілікті атқарушы органдар анықтаған тиісті заңды тұлғалар қосымша ақпарат беруді және (немесе) қосымша сараптамалар жүргізуді талап ете алады. жүргізілген сараптамалармен және/немесе тәуелсіз сараптамамен қамтылмаған немесе толық қамтылмаған мәселелер бойынша, сондай-ақ инвестициялық және (немесе) экономикалық сараптаманы жүзеге асыру үшін Қазақстан Республикасының Үкіметі немесе жергілікті атқарушы органдар белгілеген.” сондай-ақ ұсынылған құжаттамада”) қосымша шығындарды қажет етпейтін. Қызмет көрсету мерзімі Ережеге сәйкес бекітілген мерзімдерден аспайды (30 күннен аспайды).